< Till bloggens startsida

The Final Countdown





Imorgon är det över. Imorgon är sista dagen i tvåan på gymnasiet. Nu är det bara ett år kvar. Det känns som att tiden rinner som sand mellan fingrarna och snart har all sand runnit bort. Snart är det dags att lämna skolan och för en tid skaffa ett skitigt skitjobb bara för att åtminstone lite pengar ska rulla in på kontot. Jag har åldersnoja fast det faktiskt bara är arton som jag fyller nästa fredag. Men arton känns ju som en himla viktig ålder. Jag blir myndig. Om mindre än två veckor blir jag myndig. Om tio dagar kommer alla räkningar till mig. Om tio dagar är jag hur samhällets synvinkel såkallad vuxen. Själv vet jag att jag aldrig kommer bli riktigt vuxen, eller jag hoppas att jag aldrig blir vuxen. Jag vill kunna leva även om att leva innebär att ha tre barn och en man. Jag vill kunna göra det jag vill, jag vill kunna göra helt impulsiva saker utan att alltid tänka mig för först. Jag vill kunna bestämma mig mitt på dagen att nu åker vi iväg på äventyr. Jag vill att mitt liv ska vara ett äventyr. Men än så länge är jag bara i slutet av andra året på gymnasiet. Det gäller att leva i nuet och njuta av allt som händer här och nu. Men jag kan inte hjälpa att ändå noja mig lite för framtiden. Men det kanske hör till? Imorgon är det i alla fall avslutning och sen har jag en lång och skön sommar framför mig. Som jag har längtat!

Kommentarer
Anonym

Hejsan! :D jag har en tävling i bloggen där jag lottar ut en Sweet t-shirt och det skulle vara superkul om du ville vara med :D du hittar inlägget här



http://marcusofsweden.myshowroom.se/tavling-vinn-sweet-t-shirt/#comment



Kram!

2012-06-11 @ 21:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0