< Till bloggens startsida

Livets Kontraster



Det är stört, häftigt och jobbigt vilka kontraster det finns i livet. Igår stod jag på en flygplats sprängfylld av glada och förväntansfulla känslor. Idag stod jag på en kyrkogård och grät tills jag inte såg mer och tills världen omkring mig bara kändes tyst och avlägsen. Det är häftigt hur världen med bara några timmars mellanrum kan upplevas på så olika sätt. Hur den en stund kan vara glad, lycklig och underbart härlig och en annan stund kan vara sorgsen, mörk och smärtsam. Jag tycker det är häftigt, även om det samtidigt är oerhört jobbigt, att vara med om de här svägningarna och kontrasterna. Jag kan fortfarande minnas den glada utmattning jag kände igår när jag gick och la mig. Sedan känner jag den oförståeligt sorgsna trötthet som tynger mig idag. Jag glädjs inte över de kontraster som livet för med sig men de är häftiga att uppleva.

Just nu består mitt liv mycket av de här kontrasterna, varje dag börjar med att känna av om det är en bra eller dålig dag. Är jag glad eller ledsen idag? Kommer jag skratta mig genom dagen eller mest vara tyst? Och man kan inte göra mer än att försöka göra det bästa av varje dag. Ta en dag i taget. En dag vaknar man och känner att nu är det bättre. Just nu går det inte, men en dag kommer jag kunna gå vidare också från det här.

De är häftiga, de där kontrasterna. De är inget jag önskar någon annan men de är häftiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0