< Till bloggens startsida

Weekend!

Klockan är nu.. 10.08. För ca 40 minuter sen kom jag hem från skolan, hem till Väsby då så har hunnit åka hit också. Skoldagen bestod av 10 min glädje, ilska, förvirring och besvikelse. Så här var det: Jag släpade mig upp ur sängen imorse, stressade för att hinna med bussen. Satt på bussen nere på stationen och tittade på alla ersättningsbussar som snurrade runt där och alla vilsna människor som försökte förstå vilken buss de skulle åka. Åkte till skolan, Alex ringer precis när jag går av bussen utanför skolan och ger mig dom "glada" nyheterna att vi inte har någon graf-lektion (vilken är ungefär 2 och en halv timme lång..) på grund av inbrott. Besvikelse och ilska.. Går i alla fall in i skolan, då är ju hela vår avdelning avstängd vilket betyder att vi inte kommer åt våra skåp eller våra klassrum. Snackar med lärarna och försöker förstå vad jag ska göra. Förvirring.. Tillslut ställs alla lektioner in och jag och Alex traskar lediga iväg mot Kungsängen station. Glädje! Eftersom alla pendeltåg mellan Västerhaninge och Bålsta är inställda idag var det bara att ta ersättningsbussen till Rotebro, tåg därifrån till Väsby och sen vanliga bussen hem. Detta resulterade i att min resväg idag gick dubbelt så snabbt som i vanliga fall.. Kanske kan dom sätta in ersättningsbuss varje gång jag ska mellan Kungsängen och Väsby?
Nu ska jag i alla fall dra på mig mjukisbyxor sen ska jag plocka ur och i diskmaskinen innan jag sätter mig ner för att skriva klart min tal som ska skickas in idag och sedan kanske redigera lite bilder.. Nu är det i alla fall helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0