< Till bloggens startsida

Wanderlust

 
Bilder från London, Brighton, Lewis och Seven Sisters, från när jag var på språkresa i Brighton 2010.
 
Idag längtar jag något sjukt tills jag tagit studenten. Jag har en sådan energi i kroppen nu för tiden. Inte så att jag hoppar runt hela tiden, snarare tvärtom eftersom jag har spenderat större delen av helgen i sängen. Men jag har sådan lust att göra något helt annat än att plugga på något helt annat ställe än i Sverige. I över ett år har jag längtat efter att få ge mig ut på en volontärresa. Åka till ett helt främmande land och känna att man gör något för världen. Det är en dröm som jag en dag SKA uppfylla. En dag SKA jag åka på volontärresa. Men samtidigt känner jag en sådan brinnande lust att åka iväg till London och bo och jobba där i ett år eller så. Självklart behöver inte det ena utesluta det andra men skjuter man upp saker är det lätt att det inte blir av. Hur som så vill jag så gärna bara åka iväg. Det är bara 7-8 månader kvar till studenten, det kommer gå snabbt men just nu känns det som en mindre evighet fram tills dess. Inte kommer jag kunna åka någonstans direkt efter studenten heller för jag kommer troligen vara mer eller mindre pank. Så än så länge får jag nöja mig med att drömma men jag har så himla mycket energi och känner mig så konstant rastlös i själen (oavsett om den finns eller inte). Jag vill åka nu!
 
Not all who wander are lost



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0