< Till bloggens startsida

Dagen Med Stort D



Vilken underbart härlig helg. Hela helgen hade fokus på lördagen men redan på fredagen packade hela familjen in sig i bilen och så begav vi oss mot Linköping. Där bosatte vi oss på Scandic. Det blev pizza- och kebabmiddag ute eftersom det var smockat av studenter i restaurangen på hotellet. Eftersom jag fick eget hotellrum, mysigt, blev kvällen kanske någon timme längre än den borde men det kan man inte alltid hjälpa.

Lördagen var dagen med stort D. Dagen jag har laddat upp för i två veckor nu. Jag har inte tränat någonting den här veckan bara för det här. Klockan åtta, efter en snabbvända vid hotellfrukosten, hoppade vi in i bilen och drog ner till Motala. Där skulle jag, Katta och Lina cykla Tjejvättern! Åh fy vad kul/skönt/härligt det var! En jätteskön bana, trots Ombergsbacken som är en säkert 300 meter lång backe uppför i etapper. De första åtta milen var inga problem alls. De två sista milen var ett helvete dock, då började krafterna tryta men viljan höll i sig och jag kämpade som aldrig förr. Efter fyra timmar och sex minuter (aktiv cykeltid, så omkring fyra och en halv timme med depå-stopp) och med tio mil i benen cyklade jag över mållinjen. Jag är skitnöjd och idag känner jag av i lår, rumpa, knän, nacke och huvud men det var så värt det!

Efter att ha gått och lagt mig vid kvart i tio gick jag upp vid halv nio i dag och åt en riktig hotellfrukost utan att behöva tänka på vad som inte skulle vara bra att äta när man ska cykla i flera timmar. Gott! Sedan begav vi oss hemåt igen. Ikväll blir det nog en ganska tidig kväll tror jag, jag är riktigt trött.

Nästa år blir det halvvättern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0